FAQ

Wat gebeurt er als de installatie niet 100% perfect is verlopen: Ik ontdek bijvoorbeeld een losse handgreep

Geen zorgen, als een keuken is geïnstalleerd, kan het gebeuren dat er binnen een week of twee kleine aanpassingen nodig zijn. Flatpack Kitchen Services neemt altijd 1-2 weken na elke installatie contact op met de klanten, om te vragen of alles naar tevredenheid is verlopen en of er wellicht nog extra werkzaamheden nodig zijn, met als doel dat u 100% tevreden bent.

Hoe lang doen jullie dit al?

Veel van onze installateurs hebben meer dan 10 jaar ervaring. Flatpack Global is wereldwijd gegroeid, gestart in Nieuw-Zeeland en inmiddels uitgebreid naar Australië, Engeland, Schotland, Wales en nu Nederland. Je bent in veilige handen.

Is mijn installateur gekwalificeerd?

Flatpack Kitchen Services kiest alleen voor de allerbeste installateurs in de branche. Om te beginnen moet de installateur over een aanzienlijke ervaring binnen de branche beschikken. Ze worden ook onderworpen aan strenge praktische testen, zij aan zij beoordelingen en getraind op 4 gebieden, waaronder gezondheid, veiligheid en diverse andere onderwerpen. Ten slotte worden onze installateurs voortdurend bijgeschoold en regelmatig via audits gecontroleerd of ze voldoen aan de kwaliteitsnormen van Flatpack Kitchen Services.

Wat is Flatpack Global voor bedrijf?

Wij zijn de wereldwijde oplossing voor een industrie van onafhankelijke contractanten die allemaal overwerkt, onderbetaald en niet-ondersteund zijn. We werken intensief samen om onze franchisenemers een beter leven te bieden, om robuuste structuren en solide systemen te creëren die ons tot een betrouwbaar assemblagebedrijf maken.
Onze handelspartners, zoals IKEA en andere wereldwijde retailers, kunnen op ons rekenen om de vereiste taken efficiënt uit te voeren en hun klanten te verrassen. Het is een eenvoudig win/win-concept.

Met wie neem ik contact op als er iets mis gaat?

Als de installatie niet aan je verwachtingen voldoet, hebben we een speciaal ondersteuningsteam, gevestigd in Haarlem, om eventuele problemen of misverstanden direct op te lossen. Ons doel is om je een heel tevreden klant te maken. Bel gewoon: 0800 FLATPACK (35287225)

Hoe lang duurt het installeren van een keuken?

Over het algemeen zal het installatieproces 2-4 dagen duren, maar als er extra werkzaamheden moeten worden verricht of als je een op maat gemaakt, stenen werkblad hebt besteld, kan de installatie langer duren. Je kunt het beste het tijdschema bespreken met je installateur op het moment van inmeten van de keuken. Gewoonlijk is er één installateur ter plaatse. Echter als je een grote keuken hebt, zullen soms 2 installateurs de werkzaamheden voltooien omdat het gewicht van bijvoorbeeld het werkblad vereist dat er 2 personen aanwezig moeten zijn.

Wat wordt eerst gedaan, de keuken of de vloer?

We raden aan om de vloer na de keuken te plaatsen. Dat voorkomt zoveel mogelijk eventuele schade aan de vloer tijdens het plaatsen van de keuken.

Installeren jullie apparaten van andere merken?

Ja, we installeren alle apparatuur, ongeacht waar je ze gekocht hebt, op voorwaarde dat ze zich in een deugdelijke staat bevinden. Zorg ervoor dat je ons tijdens het inmeten van de keuken laat weten welke apparaten tijdens de installatie geplaatst moeten worden.

Kan er gestukadoord worden na het plaatsen van de keuken?

Stukadoorswerk is vaak een rommelig en stoffig proces, dus raden we sterk aan dit uit te laten voeren alvorens je je gloednieuwe keuken laat installeren.

Wat moet er eerst worden gedaan, tegelwerk of de keuken?

Over het algemeen en om verschillende redenen is het verstandiger de keukenkasten vóór de tegels installeren. Ten eerste kunnen tegels scheuren als een tegel half onder een keukenkast uitkomt als deze wordt gemonteerd. Het is dan erg moeilijk om deze tegel te vervangen. De belangrijkste cosmetische reden is echter wanneer je de tegels plaatst na de installatie, je kunt beginnen met het plaatsen van een complete tegel, rechtstreeks vanaf het werkblad. Het eindresultaat is dan veel mooier.

Kan de installateur de plastic beschermfolie op de panelen achterlaten om de keuken te beschermen?

We geven er de voorkeur aan om dit niet te doen, want als we het plastic niet verwijderen, kunnen we niet zeggen of de panelen tijdens het transport zijn bekrast of beschadigd. Als er schade is opgetreden, willen we graag onmiddellijk een nieuw paneel bestellen om te voldoen aan de leveranciersgarantie. Als je echter het plastic erop wil laten zitten, moet je ermee akkoord gaan dat dit op eigen risico is. Het kan zijn dat je het plastic een tijdje laten ter bescherming wil laten zitten terwijl eventueel andere constructie binnen het huis doorgaat.

Doen jullie ook extra aanvullende werkzaamheden (leidingwerk, electra, tegelen, etc.)?

Ja, onze installateurs zijn bekwaam in alles, of de meeste gebieden, afhankelijk van het individu. Als jouw installateur een taak niet kan voltooien, wijzen we eenvoudig een andere expert toe voor het uitvoeren van het vereiste aanvullende werk. Het is zelfs de beste keuze om in deze gevallen onze installateurs en/of door ons aanbevolen partners in te huren, om zeker te zijn dat er aan alle kwaliteitsnormen wordt voldaan.

Waar moeten de water/gas/electra leidingen uitkomen?

We zullen je een rapport overhandigen waarin staat beschreven waar al het leidingwerk moet uitkomen

Kan ik alle keukenkasten vooraf zelf in elkaar zetten om geld te besparen?

Nee, een belangrijk onderdeel van ons proces is de kastonderdelen direct uit de verpakking controleren en ervoor zorgen dat ze correct worden gemonteerd. Keukenmontage is een vak dat zeer kleine toleranties vereist en weinig marge toelaat, om te kunnen waarborgen dat de keuken voor langere tijd probleemloos en zonder afwijkingen te gebruiken is.

Hoe lang voor de installatie kunnen we de datum wijzigen/annuleren?

U kunt maximaal 14 dagen voorafgaand aan de afgesproken installatietijd een wijziging van de dag van installatie aanvragen.

Moet ik thuis zijn tijdens de installatie?

De toegang tot uw huis en of u huisdieren heeft, bepaalt of u thuis moet zijn tijdens het installatieproces. Als u niet aanwezig kunt zijn tijdens de installatie, bespreek dan de eventuele alternatieve mogelijkheden met je installateur.

Garanderen jullie je werk?

Ja, al ons werk is gegarandeerd. In het zeldzame geval dat we een fout hebben gemaakt tijdens de installatie, zorgen we dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost, uiteraard zonder kosten!

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Klik hier voor de algemene voorwaarden of bel  Or call 0800 FLATPACK (35287225)